środa, 17 sierpnia 2016

204. Wielkanocne zaległości.

 Właśnie odkryłam, że nie pokazałam Wam pewnych drobiazgów, które powstały na okoliczność świąt Wielkiej Nocy. Pewnej soboty w Wielkim Poście przyjechały do mnie Basia z Izą i przez parę godzin kleiłyśmy i ozdabiałyśmy wiklinowe wieńce. Zupełnie nie pomyślałam o tym by podczas pracy cyknąć jakieś fotki - tak byłyśmy zaaferowane "zabawą". Niestety zapomniałam też o zrobieniu zdjęć naszych prac. Dla tego mogę pokazać tylko swoje. Jeden wieniec zrobiłam dla siebie a drugi dla mojej siostry.
wianek robiony dla siostry
 
 
mój wianek
W pracy z kilkoma koleżankami wymieniam się na święta drobiazgami. Staram się zawsze przygotować im coś własnoręcznie robionego. Takie drobiazgi na Wielkanoc robię też dla mojej mamy, siostry i chrzestnej. W tym roku powstały witrażyki świąteczne. Pierwszy raz bawiłam się tuszami alkoholowymi. Fajne medium choć śmierdzące i trochę nieprzewidywalne.





Prawie na koniec dwa jajka, które właściwie były pewnym eksperymentem. Z poprzednich lat zostały mi bazy styropianowe. Nie zużyłam ich do innych prac bo były uszkodzone. Styropian miał dziury i gdybym je chciała owijać kordonkiem lub ozdobić techniką decoupage to by nie wyglądały ładnie. No i wrzuciłam w kąt. Podczas przedświątecznych porządków znalazłam w swoich zasobach pastę strukturalną i  te wybrakowane jaja. No to poszalałam. Postanowiłam połączyć jedno z drugim a jak nie wyjdzie to nie będzie żal wywalić. Pierwsze jajko pokryłam taką gruboziarnistą pastą a po wyschnięciu "przetarłam" złoto-miedzianą farbką. potem dodałam piórka, łańcuszek z błyskotkami i kwiatki. No i z brzydkiego kaczątka wyszedł całkiem ładny "łabondek" ;-)

Do drugiego jajka użyłam trochę innej pasty z takim jakby grysikiem w środku. To jajko ozdobiłam nieco inaczej - z dwóch stron przykleiłam kawałki papieru do decoupage w kolorze fioletowym ze wzorem delikatnego pisma. Ten motyw ozdobiłam perełkami w płynie, które niestety zlały mi się w owalną ramkę, ale uznajmy, że tak miało być bo ramka wyszła OK. Dodałam piórka, kwiatki, łańcuszki, koraliki i inne błyskotki. Nieskromnie powiem, że końcowy efekt mnie zadowolił :) To jajko powstało na świąteczną wymianę na forum pergaminki.com.pl


Do kompletu dołożyłam jeszcze ramkę ozdobioną w podobny sposób jak jajko ale już bez złotych dodatków. Zapomniałam zrobić zdjęcia ramki przed przeróbką. Była w nieciekawe brunatno-pomarańczowe ciapki.


Do wszystkiego dołączyłam kartkę przygotowaną  z kalki - w końcu to forum pergaminowe i taki był wymóg tej wymianki. Wszystkie trzy prace mają  akcenty fioletowe - to dla tego, że Romcia dla której robiłam paczkę lubi ten kolor.
 
Na dziś tyle. Pozdrawiam serdecznie wszystkich :-*

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Popularne posty

TOP