czwartek, 20 września 2012

82. Prezentowo

Napisałam w poprzednim poście, że będzie o zjeździe. Trochę mi zeszło zanim zabrałam się do tego pisania. W ubiegłym miesiącu Miałyśmy czwarty zjazd domowników forum pergaminart.pl . Cudnie było!! Niektóre dziewczyny znałam wcześniej tylko wirtualnie z innymi miałam okazję spotkać się na wcześniejszych zjazdach i nie tylko. Gadałyśmy, tworzyłyśmy, uczyłyśmy się nowych rzeczy i uczyłyśmy inne osoby tego co każda z nas umie, były spacery, wspólne posiłki, niedospane noce i uroczysta kolacja z prezentami. To coś jak Święta Bożego Narodzenia latem. Mamy wspólną kolację a po niej wręczamy osobie którą wylosujemy prezent. W prezencie obowiązkowo musi być pergaminowa zakładka i "coś" zrobionego własnoręcznie, jakieś przydasie oraz coś słodkiego. 
Mnie wylosowała Olusia i chciałam Wam się pochwalić prezencikiem (a właściwie częścią), który od Niej dostałam (słodycze już dawno zostały zjedzone, a przydasie są w obróbce). Dostałam zakładkę z różą malowaną przez Olę - to teraz moja ulubiona zakładka. I dostałam wisior z koralików. Uczyłam się taki robić na zjeździe i powiem Wam, że to nie jest łatwa sztuka. Cudowności o których mowa wyglądają tak. 
A krótko przed zjazdem przyleciał do mnie Anioł. Jakiś czas temu poprosiłam Beatkę by zrobiła dla mnie anioła. Poprosiłam Beatę by mój anioł miał miecz - bo w końcu pochodzi z Armii Pana. No i dostałam Anioła najprawdziwszego na świecie. Nie jest pucołowatym amorkiem, ani ponętną dziewczyną - to prawdziwy Anioł Stróż. U Beaty możecie poczytać Jego historię i zobaczyć kilka Jego zdjęć w plenerze. A u mnie wygląda tak.

Mieszka sobie na półce nad moim twórczym kątem i pilnuje tego co robię. Oto mój bałagan i górujący nad nim Mój Anioł Stróż.
Na koniec jeszcze chciałabym wszystkich chętny zaprosić na zajęcia z kaligrafii. 

"Liturgia w piśmie, muzyce i obrazach" - SKRYBUS - roczne studium tworzenia manuskryptów Studium obejmuje przygotowanie do nauki kaligrafii i samą naukę kaligrafii jak również zapis neumów, oraz naukę zdobienia (w tym złocenia) manuskryptów, abyśmy mogli pod koniec wspólnie stworzyć przeznaczony do użytku podczas świąt graduał. Kurs będzie trwał przez jeden rok akademicki, a zajęcia będą podzielone na część teoretyczną i praktyczną. Zajęcia odbywać się będą w soboty od ok. godz. 9:00, a kończyły około 17:00. Począwszy od 20 października 2012 roku. Miejscem spotkań będzie siedziba Ośrodka Liturgicznego św. Benedykta w Chorzowie ul. Wolności 51. W zakresie kaligrafii planujemy naukę: 
  uncjały (pisma irlandzkiego - ok. VIII wieku.)
  capitalis rustica (pismo z czasów Rzymu)
  tekstury (zwanej popularnie "pismem gotyckim")
  rondy (nieco późniejsza, bardziej czytelna odmiana)
  pisma humanistycznego (renesans)
  pisma Copperplate (pismo używane przez miedziorytników od XVII > wieku)
  pisma polskiego i angielskiego (XIX wiek).
Zapisy do 30 września. Ilość miejsc ograniczona.

Na dziś tyle. Następnym razem będzie coś mojego. 

2 komentarze

  1. Ależ Ci zazdroszczę tego anioła:)
    Niech Ci dobrze służy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie nie narzekam na jego służbę. :) Dobrze się sprawuje :)

      Usuń

Popularne posty

TOP